Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü


Bölüm Hakkında:
   Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, bünyesinde Pazarlama örgün öğretim ve ikinci öğretim programlarını barındırmaktadır. Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümünün misyonu; öğrencilerin analiz, planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirerek işletmelerin pazarlama faaliyetlerini etkin bir şekilde ve etik kurallar içinde yürütebilmeleri ve iş hedeflerine ulaşabilmeleri için gerekli pazarlama uygulamalarını ve araçlarını kullanabilmelerini sağlamak ve pazarlamanın diğer iş fonksiyonları ve toplumsal süreçlerle entegrasyonunu sağlayacak bilgileri kazandırmaktır. Bölüm; tüketici davranışı, satış teknikleri, pazarlama ilkeleri ve yönetimi, reklam, marka yönetimi, pazarlama araştırması, iş İngilizcesi gibi pazarlama alanındaki temel dersler üzerine kuruludur. Bu temel dersleri pazarlama mevzuatı, halkla ilişkiler, tedarik zinciri yönetimi, sunuş teknikleri, küresel pazarlama, gönüllülük çalışmaları gibi yan alanlar tamamlamaktadır. Derslerin önemli bir bölümü uygulamalı olarak verilmektedir. Bu sayede öğrenciler teorik olarak edindikleri bilgileri pratikte uygulamaktadır. Bunu destekleyecek şekilde öğrencilerin 30 iş günü zorunlu staj yapmaları gerekmektedir. Öğrenciler, ilgi alanları ve kariyer planları doğrultusunda bölümün farklı alanlarından seçmeli dersler alırlar. Aynı zamanda diğer bölümlerden ders alarak kişisel gelişimlerine destek olabilirler. Bölüm, düzenlediği çeşitli akademik ve bilimsel toplantılar, sektör temsilcileriyle söyleşiler, kariyer günleri, şirket gezileri, sosyal aktiviteler gibi etkinlikler ile öğrencilerin gerek akademik gerekse sosyal becerilerine katkı sağlayacak fırsatlar sunmaktadır. Bölüm mezunları pek çok sektörde farklı pozisyonlarda çalışmakla birlikte özellikle otomotiv, giyim, gıda ve ilaç sektörlerinde satış elemanı ve yöneticisi olarak kariyerlerine başlamaktadır.

İMYO Pazarlama Programının Eğitim Amaç ve Hedefleri

“Öğrencilere temel mesleki alanlarda teorik ve uygulama yönlü bilgi ve beceri kazandırmak, veri analiz etme, etkili iletişim kurma, ekip çalışması yapma, mesleğe yönelik etik kararlar alma ve girişimci düşünme becerilerini geliştirerek mezuniyet sonrası iş dünyasında etkin şekilde görev alabilecek sürekli gelişen pazarlama dinamiklerine uyum sağlayabilecek nitelikte sektörel gelişmeleri takip edebilen  nitelikli meslek elemanları yetiştirmek” olarak belirlenmiştir.

Misyonumuz

Dijital dünyada değişen pazarlama tekniklerine hâkim, müşteri odaklı, etik değerlere sahip ve toplumsal konulara duyarlı nitelikli pazarlama elemanları yetiştirmek ve geliştirmek.

Vizyonumuz

Ulusal ve uluslararası mesleki eğitim alanında örnek alınan ve sektörde mezunları ile ün yapmış bir eğitim programı olmak.

 

Bölüm Başkanı
Adı Soyadı: Prof. Dr. Serpil KESTANE
Mail Adresi:serpil.kestane@deu.edu.tr
Telefon Numarası: 0 (232) 3012667

Deu Akademik Sayfası:    

Programlar:
1-Pazarlama Programı